Borilačke vještine su mnogo više od samoobrane!

Borilačke vještine objedinjuju tehnike samoobrane, režim fitnesa i usvajanje discipline, a njihovi su pozitivni učinci potvrđeni znanstvenim studijama.

Kao svaki režim fitnesa, borilačke vještine povoljno djeluju na srce, krvožilni sustav, pluća, mišiće i tetive, no nude i više od toga.

Osim što povoljno djeluju na snagu i kondiciju, borilačke vještine dugoročno poboljšavaju pozornost i koncentraciju, pomažu obuzdati ljutnju, podižu raspoloženje i ulijevaju mir.

Zdravstvene dobrobiti borilačkih vještina

Borilački sportovi donose boljitak raznim organima i sustavima.

Ovladavajući borilačkim vještinama, učenik će izgraditi sposobnije tijelo i usvojiti zdravije životne navike.

Predstavljamo vam najistaknutije povoljne učinke borilačkih vještina.

Zaštita srca i krvnih žila

Ponavljanje pokreta svojstveno borilačkim vještinama ima jednak učinak kao intervalni trening visokog intenziteta.

Treniranje borilačkih vještina ubrzava otkucaje srca, čime podiže srčanu i krvožilnu izdržljivost.

Aktivnost koja ubrzava rad srca tijekom naprezanja ujedno usporava kucanje srca u mirovanju i snižava tlak.

Rast mišićne mase

Usvajanje borilačkih vještina može povećati mišićnu masu i poboljšati mišićni tonus.

Udaranje i blokiranje udaraca zahtijeva mnogo snage i angažira mišiće ruku, nogu i trbuha.

Veća mišićna masa osnažuje cijelo tijelo, što olakšava obavljanje brojnih zadataka u svakodnevnom životu.

Pomoć pri mršavljenju

Mišićna masa i metabolizam su povezani. Što je veća mišićna masa, to je metabolizam brži jer tijelo troši kalorije i u stanju mirovanja.

Prakticiranje borilačke vještine sagorijeva još više kalorija.

Stručnjaci preporučuju najmanje dva i pol sata umjereno intenzivne aerobne aktivnosti tjedno, što odgovara približno četirima treninzima od po 40 minuta.

Izoštravanje refleksa

Izvođenje borilačkih vještina zahtijeva brze reflekse.

Izbjegavanje i blokiranje protivničkih napada nužni su i u natjecanju i u sparingu, to jest treningu s partnerom.

Kroz trening vaši će refleksi postajati sve bolji, reakcije brže, a koordinacija pokreta preciznija.

Bolji refleksi učinit će vas uspješnijima u upravljanju vozilima i rukovanju alatima.

Pokretljivost i fleksibilnost

Borilačke vještine zahtijevaju pokretljivost i okretnost. Trenirate li ove vještine, naročito one koje uključuju rad nogu, unaprijedit ćete sposobnost bržeg i učinkovitijeg kretanja.

Izvođenje poteza kao što su visok udarac nogom, udarac iz okreta i izbjegavanje udarca zathijeva mnogo fleksibilnosti.

To se naročito odnosi na tajlandski boks i na miješovite borilačke vještine.

Steknete li  fleksibilnost, postat ćete imuniji na ozljede i u svakodnevnom životu.

Psihičke i duhovne dobrobiti

Psihičke blagodati borilačkih vještina upale su u oči zapadnjačkih psihologa prije pola stoljeća.

Mnoge borilačke vještine obuhvaćaju filozofiju koja pomaže učenicima da spoznaju same sebe, razviju samomotivaciju i natjecateljski duh te postavljaju i rangiraju ciljeve prema prioritetu.

Danas zapadnjačka znanost priznaje da treniranje i prakticiranje borilačkih vještina pomaže stjecanju moralnih vrijednosti koje uključuju iskrenost, vjernost, opuštenost, samouvjerenost, kontrolu negativnih emocija i poštovanje prema imovini.

Manje agresije

U jednom američkom istraživanju, djeci između 8 i 11 godina naloženo je da treniraju tradicionalne borilačke vještine u okviru programa protiv vršnjačkog zlostavljanja.

Cilj treniranja bio je usvajanje tehnike samoobrane, razvijanje poštovanja prema drugima i zadržavanje samokontrole u napetim situacijama.

Istraživači su otkrili da je treniranje borilačkih vještina snizilo nivo verbalne i fizičke agresivnosti kod dječaka i povećalo vjerojatnost pomaganja žrtvama zlostavljanja.

Kod djevojčica nije došlo do takvih promjena jer su i prije treninga imale nizak nivo agresivnosti.

Slični su rezultati uočeni u istraživanju koje je provedeno na adolescentima.

Izbacivanje gnjeva

Mnoge tradicionalne borbene vještine poput karatea, taekwondoa i džuda smanjuju naglost, jačaju samokontrolu i sagorijevaju negativne emocije.

Udaranje šakom i nogom, bacanje protivnika na tlo, vikanje i znojenje pružaju odličnu priliku za neškodljivo izbacivanje gnjeva.

Učenici prilikom treninga nose zaštitnu opremu i vježbaju na strunjači radi svođenja rizika od ozljeda na minimum.

Ublažavanje depresije

Budući da iziskuju tjelesni napor, borilačke vještine poboljšavaju emocionalno stanje.

Njihovo prakticiranje aktivira lučenje hormona endorfina i enkefalina, koji suzbijaju tjeskobu i potištenost, a uvećavaju duševno blagostanje.

U jednoj je studiji 45 ljudi iznad 67 godina podijeljeno u tri grupe za treniranje karatea, tjelovježbe bez borilačkih elemenata i mentalno treniranje.

Nakon tri mjeseca sudionici grupe za karate imali su manje depresivnih smetnji i više samopoštovanja od članova ostalih grupa.

Podizanje otpornosti na stres

Neke borilačke vještine poput tai čija naglašavaju kontrolirano disanje i meditaciju.

Spomenuta je vještina zbog blagih i fluidnih pokreta i malog naprezanja pogodna za sve uzraste.

Istraživanje na osobama od mlade do sredovječne dobi utvrdilo je da prakticiranje tai či čuana ublažava osjećaj stresa i povećava sposobnost upravljanja stresom.

Taj je učinak bio prisutan i kod starijih ljudi prosječne dobi od 73 godine.

Jačanje memorije i koncentracije

Borilačke vještine pomažu koncentriranju na tekuće zadatke, pamćenju novih podataka i zanemarivanju ometajućih podražaja poput buke, svjetla, mirisa, temperature i drugoga.

Uspoređujući grupu učenika karatea i grupu tjelesno pasivnih vršnjaka, talijanski su znanstvenici otkrili da treniranje te vještine poboljšava kratkoročnu memoriju.

Karataši su bili uspješniji u pamćenju i ponavljanju nizova brojeva što normalnim, što obrnutim redoslijedom.

Druga je studija podvrgla jednakom testu praktikante tai čija i vježbi snage, izdržljivosti i otpornosti bez borilačkih elemenata. Praktikanti tai čija ostvarili su bolje rezultate.

Veća prilagodljivost okolnostima

Razvoj fleksibilnijeg uma pomaže bržoj i potpunijoj prilagodbi i toleriranju teških okolnosti koje su izvan naše kontrole.

Svaka borilačka vještina poučava dinamiku promjene i reakcije na promjenu.

S vremenom praktikant stječe zdrav mentalni sklop koji se hvata u koštac s izazovima i nastoji pronaći povoljna rješenja za njih.

Izvjesno je da borilačke vještine imaju više vrijednosti nego što su im bile pripisivane donedavna.

Iako ih ljudi prakticiraju tisućljećima radi samoobrane i duhovnog razvoja, razmjeri njihovih blagodati postali su jasni tek u novije vrijeme.

Na vama je da ih prigrlite i iskoristite!

Izvor: https://alternativa-za-vas.com